Jak poznáte, že máte nedostatek pohybu? Varovné signály kterými si o něj tělo říká

Zdravá strava a pravidelné cvičení bezpochyby patří k návykům, které se vyplatí dodržovat. Nikdy to však nebylo těžší než nyní, kdy se většina z nás musí potýkat s karanténou a izolací. Pohyb je přitom ten nejlepší způsob, jak udržet svou mysl zdravou, tělo štíhlé a váš organismus správně fungující. I díky těmto opatřením můžete zabránit onemocnění a cítit se lépe. Jak tedy poznáte, že si vaše tělo žádá pohyb? Nejsnadněji podle těchto příznaků.

Špatný spánek

Nemůžete v noci spát, i když jste pak unavení a malátní po celý den? Pokud necvičíte a neunavíte své tělo dostatečně po fyzické stránce, můžete mít problém správně odpočívat. Jestliže se vám tedy nedaří rychle usnout, zkuste do svého denního programu zařadit více fyzické aktivity. Když cvičíte během dne, zlepšuje se kvalita a množství hlubokého spánku.

Fotka od Tab1962 z Gettyimages

Vysoký krevní tlak

Vysoké hodnoty krevního tlaku je nutné brát velmi vážně. Hrozí vážné poškození tepen i cév. Posílení vašeho srdce je přitom nejlepší způsob, jak dostat svůj krevní tlak pod kontrolu – a to je přesně to, co pro vás může udělat cvičení. Když se stanete aktivnějšími, může to snížit váš systolický krevní tlak. Podle všeho stačí jen 30 minut pravidelného cvičení denně a už po pár týdnech bude krevní tlak trvale snížen – bez léků a zásahu lékařů.

Bolesti beder

Pokud trávíte spoustu času v posteli a na gauči, můžete si snadno uhnat nepříjemné bolesti bederní páteře. Jestliže je to pro vás nový pocit, tělo si takto žádá pozornost a chce vás přimět k většímu pohybu. Cvičení a protahování je velmi účinné při prevenci bolesti dolní části zad. Posiluje vaše svaly, aby vám mohly snáze podporovat záda, když stojíte, sedíte nebo se pohybujete.

Fotka od AndreyPopov z Gettyimages

Výkyvy nálad

Trápí vás časté stavy smutku, melancholie a obav? Náladu můžete snadno zlepšit pravidelným pohybem. Už po pěti minutách cvičení se do těla vyplavují látky, které nám pomáhají cítit se lépe a udržují dobrou náladu.

Zdroj: eatthis.com, Náhledový obrázek: Daniel Thadevosyan z Gettyimages